Lief dagboek,
Vorige week was de kick-off 2-daagse van het IMU Gold Mastermind programma. Het komende jaar zal ik 8 toffe ondernemers persoonlijk coachen om hun business naar het volgende niveau te brengen. Deze eerste bijeenkomst was meteen al magisch :)
Ter voorbereiding op deze 2-daagse stalde ik thuis al mijn schrijfboeken van de afgelopen jaren uit. Deze bevatten al mijn hersenspinsels, aantekeningen, ‘brain dumps’, wilde businessplannen en lief-dagboek-schrijfsels.
Ik wilde namelijk goed beslagen ten ijs komen en mijn eigen brein even weer opfrissen met alles wat mij geïnspireerd heeft én wat voor mij nu echt het verschil heeft gemaakt. Zo ziet een dergelijk uitstalling van gedachtegoed er uit:
Ik kan je zo’n trip down memory lane overigens aanraden. Zeker wanneer je – net als ik- regelmatig opschrijft hoe je je voelt, wat je uitdagingen (en successen) zijn en wat je doelen zijn. Je kunt wat dat betreft ontzettend veel van jezelf leren. Of klinkt dat narcistisch? Enfin, zo bedoel ik het natuurlijk niet ;)
Maar goed, waarom deel ik dit met je?
Nou, in al deze boeken viel mij één ding duidelijk op…
Één factor die er met kop en schouders bovenuit steekt…
Één rode draad die op vrijwel alle inzichten uit al deze boeken van toepassing is…
Komt ie:
90% van alles wat ik ooit heb opgeschreven… heb ik niet thuis of op kantoor opgeschreven maar buiten mijn vertrouwde omgeving!
Verantwoordelijk zijn koffiebarretjes en trips naar het buitenland maar met name: Seminars.
Ik heb de afgelopen 10 jaar talloze seminars, workshops en business ‘retreats’ bezocht. Denk aan online marketing seminars in de VS, Tony Robbins, Robert Cialdini, Dan Ariely, Wim Hof, Keith Cunningham, Verne Harnish, breintrainingen, NLP, marketing cruises, technologie events, Nyenrode en veel, veel, veel meer.
Zo’n seminar is ALTIJD een mijlpaal…
In de eerste plaats omdat je natuurlijk enorm veel leert van de trainer(s). Dat is veelal de absolute topexpert op het gebied waar jij over wilt leren en dan doe je er goed aan om alles ‘op te zuigen’ wat zo iemand zegt. Net zoals dat lezen eigenlijk denken met andermans hoofd is, is luisteren wellicht nog krachtiger. Luisteren kan zoveel zeggen.
Ten tweede omdat je – dankzij een goede trainer – uit een wolk van informatie precies de lichtstralen ziet schijnen waar je aan vast zou moeten grijpen. Een echte vakspecialist kan jou als geen anders aanwijzen wat wel werkt en wat niet en dus waar je focus zou moeten liggen. In een oerwoud van mogelijkheden zoals ondernemen dat is, is dat toch wel fijn…
Ten derde omdat je even ‘uit je business’ wordt getrokken. In de waan van de dag is het namelijk onmogelijk om buiten je eigen referentiekader te denken. Of zoals mijn coach me leerde (toen we samen in een koffiebar zaten): “Je kunt jezelf niet aan je eigen haren uit het moeras trekken”.
Ten vierde omdat je andere gelijkgestemden ontmoet. Mensen die met dezelfde doelstellingen en drijfveren rondlopen. Mensen die jou beter snappen dan je vrienden en familie. Mensen waarmee je ongegeneerd over business mag praten… ;)
De afgelopen 10 jaar heb ik ook talloze online marketing seminars zelf georganiseerd. Het aankomende IMU Event belooft echter het gaafste seminar ooit te worden!
Maar liefst 9 absolute top experts uit de praktijk staan klaar om jou 2 dagen onder de dompelen in de nieuwste trends én hun allerbeste online marketing technieken.
Dit is een eenmalig en absoluut uniek evenement. We hebben namelijk de allerbeste vakinhoudelijk experts voor je ingehuurd en hen gevraagd niets achter te houden. Sommige van deze toppers treden normaliter niet op als ‘spreker’ en zal je dus ook niet snel ergens anders tegenkomen.
De ‘vroege vogel korting’ op de ticketprijs wordt over 48 uur verhoogd en dat is ook meteen de reden dat ik je hier nu over mail.
Claim dus op tijd hier je tickets >>>
Ik hoop je op het event te zien!