Tonny Loorbach
20 februari 2018 
De miljonair staat de miljardair in de weg

Ik was de afgelopen 4 dagen met mijn Mastermind / vriendengroep in Marbella. Dit is een groep met (in mijn ogen) buitengewone ondernemers en bovenal super inspirerende geesten waar ik al jaren mee optrek en altijd op terug kan vallen.

Tijdens zo’n Mastermind tripje stappen we allemaal even uit de waan van de dag in onze business en kruipen we in de helicopterview om inzichten te delen en elkaar te helpen door blokkades heen te breken.

Belangrijk daarbij is een inspirerende locatie en we troffen het deze keer, met een schitterende villa en een jacuzzi onder de sterrenhemel waar we de eerste avond aan hebben besteed:

We begonnen de eerste volle dag met de inhoudelijke sessies, dit door allen antwoord te geven op de vraag ‘wat heeft in 2017 het beste voor jou gewerkt?’. Hier zie je de drone beelden die Bas Urlings maakte van onze locatie:

Dag 2 startte vervolgens met een workout bij UP Fitness Marbella. Dit is dezelfde sportschool als waar ik (en Demian uit de Mastermind) in Amsterdam trainen.

Na goed afgemat te zijn stond dag 2 stond verder in het teken van ‘omgekeerde hotseats’ waarbij je iedere deelnemer mocht ondervragen over wat je het liefst van hem zou willen leren. Super leerzaam!

Een van de uitspreken die gedurende deze dagen terug bleef komen was:

‘De miljonair staat de miljardair in de weg…’

Dit kun je op veel manieren opvatten maar samengevat staat het voor het feit dat je vaak een dief van je eigen portemonnee bent wanneer je teveel tegelijk probeert te doen (omdat alles potentie heeft) in plaats van 1 ding heel goed. Als je alles doet ben je namelijk overal gemiddeld in en zo blijft je echte meesterschap uit.

Denk bijvoorbeeld aan teveel verschillende projecten, producten of verdienmodellen maar ook alleen al qua online marketing strategie kun je tegelijkertijd bezig zijn met SEO, Adwords, Facebook ads, Facebook content, Instagram, Twitter, Linkedin, Youtube / videomarketing, affiliate marketing, bloggen, podcasts, e-mail marketing, chatbots, sms of whatsapp marketing, media buying, PR en nog veel, veel meer. Dat alles is veel te veel om tegelijk te doen. Tenminste, wanneer je het echt goed wilt doen…

In plaat van ALLES een beetje te doen wil je alleen de JUISTE dingen echt goed doen.

Dat is iets wat ik, op het gebied van online marketing, op dit moment met name doe. Van alles wat je als ondernemer aan online marketing kunt doen heb ik één ideale mix gemaakt met eigenlijk maar heel weinig elementen die ik consequent toepas op mijn bedrijven.

Omdat ik inmiddels 4 bedrijven heb ben ik ook genoodzaakt om alleen de juiste dingen te doen én alleen die dingen te doen die ik persoonlijk zou moeten doen. Ik heb namelijk niet 4x 80 uur in de week en dus kan ik niet voor 4 bedrijven werken zoals ik dat (zeker in de eerste jaren) altijd voor bedrijf 1; de IMU heb gedaan.

Daarom is het noodzakelijk dat ik ‘meesterschap’ ontwikkel in die paar dingen die ik persoonlijk toevoeg. Die moeten tevens universeel zijn voor ieder bedrijf of project. Ook is het belangrijk dat ik een strategie hanteer die ‘voor me werkt’, een strategie die niet afhankelijk is van mijn uren en die volautomatisch doorloopt nadat ik deze van input heb voorzien.

Morgenochtend zal ik mijn ideale online marketing mix – of beter gezegd de blauwdruk van mijn online marketing machine – delen tijdens een LIVE Webinar.

Klik hier om je aan te melden >>>

Over de schrijver
Tonny Loorbach
Tonny Loorbach is ondernemer, auteur en o.a. eigenaar van IMU BV, Huddle BV, Switch Online Marketing BV en SalesPassie BV. Hij geeft al meer dan 10 jaar online marketing trainingen. Met zijn boek Doelgerichte SEO scoorde hij een #1 besteller op Managementboek.